Kirjaston pakohuonepeli herätti kiinnostusta Ropeconissa

Kuva
Kuva Ropeconin akateemisesta ohjelmasta
Kuvan lähde: Ropecon
Opiskelijat (ja henkilökunta) ovat selvittäneet Puro Bergströmin murhaa tämän kevään aikana Lahden korkeakoulukirjaston informaatiolukutaidon pakohuonepelissä. Kirjaston suunnittelemassa ja toteuttamassa pakohuonepelissä ratkaistaan informaatiolukutaidon keskeisiin käsitteisiin liittyviä tehtäviä ja arvoituksia samalla kun selvitetään murhamysteeriä. Pakohuonepeli on pelillinen tapa opettaa informaatiolukutaitoa opiskelijoille. Pakohuonepeli on saanut positiivista palautetta opiskelijoilta ja henkilökunnalta.

Informaatikot ja pelinkehittäjät Essi Prykäri ja Riikka Sinisalo olivat esittelemässä kirjaston pakohuonepeliä Ropecon 2018 akateemisessa ohjelmassa. Akateemisen ohjelman sessioiden teemoina olivat Pelit ja oppiminen, sekä Pelit, kulttuurit ja kokemukset. Kirjaston pakohuonepeli sai aikaan hyvää keskustelua ja herätti kiinnostusta mm. Helsingin yliopiston ja Hankenin opetuksen suunnalta.  Esitys on katsottavissa Ropeconin YouTube-kanavalla.

Lisätietoja pakohuonepelistä ja pelillisestä oppimisesta:
Essi Prykäri & Riikka Sinisalo

 

Jaa sivu