Julkaisut

Julkaisutoiminnan avulla tehdään näkyväksi LAMKissa tehtävää kehittämistyötä sekä LAMKin painoaloja ja profiileja.

LAMKpub

LAMKpub on Lahden ammattikorkeakoulun open access -julkaisualusta, jolla julkaistaan LAMKin henkilökunnan, opiskelijoiden ja yhteistyökumppaneiden artikkeleita ja audiovisuaalisia julkaisuja.  Alusta sisältää kaksi jatkuvasti päivittyvää lehteä, LAMK Pro ja LAMK RDI Journal sekä tiedot LAMKin julkaisusarjan julkaisuista. Kaikki julkaisut ovat avoimesti ja ilmaiseksi kenen tahansa saatavilla.

  • LAMK Pro julkaisee suurelle yleisölle tai oman alan ammattiyhteisölle suunnattuja artikkeleita, jotka voivat olla mm. katsauksia oman alan opetuksen kehitykseen, hankkeiden kuulumisia tai perusteltuja kannanottoja ajankohtaiseen keskusteluun.
  • LAMK RDI Journal julkaisee pidempiä artikkeleita, jotka käsittelevät LAMKin TKI-toiminnassa syntyneitä tuloksia (mm. työelämän kehittämishankkeet, YAMK-työnä tehdyt kehittämishankkeet) ja joissa tulee olla selkeä tutkimusasetelma ja -aineisto.

Julkaisusarja

Lahden ammattikorkeakoulu julkaisee ammatillisen korkeakoulutuksen kannalta merkittäviä tutkimuksia, raportteja, opinnäytetöitä ja oppimateriaalia sekä tekee tunnetuksi alueellista osaamista.

Painoalablogit

LAMKin painoalablogeissa kerromme eri alojemme toiminnasta.

Kaikissa julkaisutoimintaan liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä: julkaisutatlamk [dot] fi.

Tutustu myös!

Uusimmat uutiset

Blog liftup

LAMK Pro

Digitaalisen markkinoinnin mittaaminen

Digitaalisen markkinoinnin hienous on tarkassa mitattavuudessa. Yrityksen on yksinkertaista selvittää, miten paljon sijoitetulla pääomalla on saatu tuottoa tai miten yrityksen tunnettavuus on kasvanut digitaalisen markkinoinnin ansiosta. Tässä artikkelissa käydään läpi digitaalisen markkinoinnin mittaamiseen liittyviä keskeisiä asioita. Kirjoittajat: Tiia Irri ja Aki Vainio #DigiLAHTI on LAMKin, LUTin ja Ladecin yhteinen EU:n aluekehitysrahaston rahoittama hanke, jonka tavoitteena … Jatka lukemista Digitaalisen markkinoinnin mittaaminen →

Myynnin ja markkinoinnin yhteinen liidiprosessi

Myynnin ja markkinoinnin vuoropuhelu on aktiivisempaa kuin koskaan ennen ja syy siihen on yksinkertainen. Kilpailussa markkinoista yrityksillä ei ole varaa olla huomaamatta yhtäkään potentiaalista asiakasta. Kumpikin toiminto on saman CRM-järjestelmän alla ja jakavat näin yhteisen datan, unohtamatta toisiinsa kytkeytyneitä tavoitteita. Kirjoittajat: Emmi Järvinen ja Aki Vainio #DigiLAHTI on LAMKin, LUTin ja Ladecin yhteinen EU:n aluekehitysrahaston … Jatka lukemista Myynnin ja markkinoinnin yhteinen liidiprosessi →

Digitalisaatiolla ruokahävikin ehkäisyyn

Ruokahävikillä tarkoitetaan syömäkelpoista ruokaa, joka syystä tai toisesta päätyy biojätteeseen. Globaalisti hukkaamme kolmanneksen kaikesta tuottamastamme ruuasta, johtuen ongelmista esimerkiksi sadonkorjuussa, varastoinnissa, pakkaamisessa, kuljetuksissa, markkina- tai hintamekanismeissa. Ruokahävikkiä syntyy osittain myös kuluttajien huolimattomuudesta ja mukavuudenhalusta johtuen, mutta osittain tarvitsisimme mm. enemmän tietoa ympäristöstämme välttääksemme ruokahävikin syntymistä. Ruokahävikin ehkäisyssä piilee myös valtava liiketoimintapotentiaali, joka on saanut viime … Jatka lukemista Digitalisaatiolla ruokahävikin ehkäisyyn →